Close Encounters

onsdag, november 22, 2006

Den siste strime av sol

















For ca en uke siden, da jeg plutselig var ute og kjørte bil midt på dagen, måtte jeg ta et bilde av sola. Hadde lenge hatt på følelsen at den var borte for sesongen, sikkert på grunn av vinteren som satte inn så tidlig. Der tok jeg feil. (Kan også hende at jeg levde i villfarelse pga at jeg bor på et sted som ligger i skyggen av et drita høyt fjell. Der ser jeg nemlig ikke sola igjen før i siste halvdel av februar!)

I går etter jobb derimot måtte jeg (på nytt) ta innover meg at mørketia hadde satt inn. Da var det ganske mørkt allerede klokka tre!

Alikevel fikk jeg forlenga "sommeren" en del. Trodde altså at mørketia hadde begynt, måtte revurdere, for så å endelig innse at sollyset var borte, på denne siden av jul. Kanskje var det overgangen fra sommertid til vintertid som endelig hadde virkning på meg?

2 Comments:

At 1:37 p.m., Blogger Scholiast said...

Det var da veldig tidlig?!? I Svolvær blir ikke sola borte før 5. desember (og kommer igjen 6. januar), og vi er jo lenger nord enn dere...

 
At 3:25 p.m., Blogger Timo said...

Men ikke så høye fjell på absolutt alle kanter!

 

Legg inn en kommentar

<< Home