Close Encounters

fredag, november 03, 2006

Helg igjen!

Nok en gang er det fredag og roen senker seg. Ute snør det fortsatt, men tempen er levelig, dvs. rundt 0 grader. Slutten av oktober, og nå begynnelsen av november, har her nord sett ut som et julekort. Greit det, er veldig glad i jul, men nå er det liksom ikke bare handelsnæringen som må oversees for å ikke brenne opp julekruttet for tidlig.



Dette er typisk tiden for dagdrømmer. Må derfor sette inn et bilde fra James Bond Island i Phuket i Thailand. Var der i 1991, og Thailand er nok det stedet jeg oftes drømmer meg bort til. Har veldig lyst på et gjensyn, men latskapen regjerer.

Uansett, i helga skal jeg gjøre mye kjekt.

Først nå i dag, kl 14, skal damekoret synge (jeg dirigere) på åpningen av kommunens nye servicekontor (der man kan få hjelp til alt, og dermed slippe å løpe fra kontor til kontor som i gamle dager). Damene synger fint og oppdraget innbærer at jeg som kulturskolelærer slipper fra jobben litt tidligere og at helga blir lenger. Kvelden tilbringes på sofa med vennene i Skal vi danse.

På lørdag skal jeg og noen venner øve til en konsert vi plutselig har funnet ut at vi skal ha. Vi er to som skal synge og tremanns stort orkester. Det blir veldig gøy, selv om jeg ikke helt vet om jeg tør. Konserten er ikke før i månedskiftet januar/februar, men vi skal bli flinke så det er bare å øve!

Søndag skal jeg ingenting! Deilig det også, kanskje best egentlig. Er nemlig en mester på å ikke gjøre en dritt. Anbefales!

Nå har jeg lirt av meg en hel masse, enda meningen kun var å ønske god helg. Håper alt er vel og at helga blir fin! Her blir det litt jul, endel musikk og masse sofa.

12 Comments:

At 12:06 p.m., Blogger Turid said...

Så gøy med konsert! Kan eg bli med og synge "Beauty and the beast" med deg?

 
At 12:22 p.m., Blogger Mari said...

Nå skjønner jeg hvorfor gjengen fra 2003 aldri har blitt invitert tilbake; du har nye venner som du liker bedre enn oss! Du hater oss du, Stian, bare si det som det er!

m

 
At 2:58 p.m., Blogger Turid said...

føkk ju

 
At 4:09 p.m., Blogger Scholiast said...

Men venner fra 1985 og deromkring har du heldigvis ikke gitt opp :)

 
At 8:42 a.m., Blogger Timo said...

Ingenting med hat å gjøre, bare noen lokale venner. Dere er liksom de regionale/nasjonale vennene.

Beauty and the beast ville vært en hit, vi var ganske flinke!! Hadde helt glemt det.

 
At 12:52 p.m., Blogger Mari said...

Hva med up where we belong?

m

 
At 1:28 p.m., Blogger Timo said...

Eller i norsk oversettelse: Opp som en ballong.
Kan nok være en hit det også!

 
At 12:12 p.m., Blogger Silje said...

Drøyme om jul fyrst..så drøyme on varme og sol frå 1.januar.

 
At 12:17 p.m., Blogger Mari said...

Jeg drømmer i grunnen bare om sol og varme, jeg...

m

 
At 3:52 p.m., Blogger Mari said...

Hallo SINKE!!! Her skjer det jo ingenting!!!!!!!!!!!!!!!

m

 
At 8:09 p.m., Blogger Turid said...

Han har det vel for travelt med å klage på at eg ikkje har posta på lenge i bloggen min, tenker eg. Vil berre gjere deg obs på at min siste post var 5. november, og din er 3. Få fingeren ut av rævva, Stian!

 
At 3:23 p.m., Blogger Turid said...

STIIIIAN!

 

Legg inn en kommentar

<< Home